نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1930
-
الف
+

اهدای ۵۰۰ جلد کتاب از سوی ایران به مراکز علمی و فرهنگی مزار شریف

۵۰۰ جلد کتاب از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران به کتابخانه عامه مولانا خسته بلخ اهدا شد.

به گزارش آی فیلم، «مطیع الرحمان کریمی»؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می گوید: قنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف بیش از ۵۰۰ جلد کتاب از تمام رشته های تحصیلی به کتابخانه عامه مولانا خسته اهدا کرده است.

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ با ابراز اینکه دوست خوب کسی است که به دوست خودش کتاب هدیه بدهد، گفت با وضعیت فعلی کشور به جنگ نه گفته و با همکاری کشور دوست ایران، شرایط کتابخوانی را فراهم کنیم.

در همین حال، «سید حسن یحیوی»؛ سرقنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت بلخ گفت: از سالیان گذشته، کشور ایران حضور گسترده فرهنگی و آموزشی در کنار فعالیت های سیاسی، خدمات قنسولی و اقتصادی در شهر مزار شریف داشته است و کتابخانه فردوسی با ۱۳ هزار عضو و ۲۲ هزار جلد کتاب در مرکز ولایت بلخ فعالیت گسترده و چشمگیری دارد.

وی افزود: امروز ۵۰۰ کتاب به کتابخانه عامه مولانا خسته تحویل داده شد و جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک مایل به همکاری در عرصه اهدای بورسیه و تجهیز اماکن علمی و فرهنگی ولایت بلخ با محوریت ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت می‌باشد.

گفتنی است چندی پیش 23 هزار جلد کتاب در مضمون های مختلف از جمله ادبیات، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی و آموزشی به زبان فارسی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به کتابخانه آکادمی علوم افغانستان اهدا شده بود.

بیشتر بخوانید:

گشایش نمایشگاه کتاب در ولایت «خوست» افغانستان به بهانه هفته کتابخوانی

ایران ۲۳ هزار جلد کتاب به افغانستان اهدا کرد

افتتاح یک کتابخانه بزرگ در «میدان وردک» افغانستان

ع ا/ح ح

نظر شما
ارسال نظر